kan man flytte et billede langsomt med Flash? – konklusionen.

November 9, 2007 at 12:19 pm Leave a comment

i dette blogindlæg kæmpede jeg med at få en langsom animation af et enkelt billede til at se pæn ud.
jeg prøvede
1) alm. timeline-animation
2) timeline-animation med frame per second-indstillinger, der var nærmest umulige at eksekvere hos brugeren
3) scriptet animation, sådan at bevægelsen blev lavet vha. Tweener

og ikke engang et oplæg på flashforum.dk bragte mig nærmere en løsning, så jeg var faktisk ved at konkludere, at man simpelthen ikke kunne lave så langsom en animation.
men i toget igår aftes på vej hjem fra Aarhus mødte jeg Tuna, der simpelthen gav mig løsningen.
højreklik på dit billede/bitmap i biblioteket og vælg “allow smoothing”, så løser problemet sig.
Tuna forklarede, at hvis denne option ikke er valgt for billedet, så vil Flash Playeren flytte billedet til nærmeste hele pixel. og da mit eksempel kun flytter billedet 50 pixel over 10 sekunder, så er det jo klart, at animationen kommer til at virke hakkende :O)

så tak til Tuna og; problem solved!

se bevægelsen af billedet med allow smoothing tilvalgt her:

Entry filed under: actionscript, arbejde, andres, arbejde, eget, eksperimenter.

kan man flytte et billede langsomt med Flash? introflash til Konceptas..

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


November 2007
M T W T F S S
« Oct   Jan »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Top Posts

Blog Stats

  • 17,889 hits

